Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ONZ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • saszi
    Classic
    • 2007
    • 30

    Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ONZ

    Panowie, troche histeryczna reakcja jak dla mnie. Nie bylo budzików i Miras zapieprzal pewnie niejednokrotnie z butem w podlodze i sie nic nie dzialo..... a teraz troche panika :roll:

    Niech ktos pomierzy seryjnego AGR'ka gdyż jestem pewien ze wyniki beda bardzo zblizone....

    Problemem IMO nie jest sama temperatura , tylko fakt ze material moze nie wytrzymac na dlubnietym aucie w czasie gdy osiagniemy taka wysoka temp i jeszcze porzadnie wdusimy (seria w tym momencie powinna nadal wytrzymac buta w podlodze, natomiast przy virusie mamy juz duzo wieksze obciazenia) i tutaj moim zdaniem nalezy sie zastanowic i miec glowe na karku. Bo to ze osiagniemy wysoka temperature to samo w sobie szkodliwe jeszcze nie jest. Jak jzu wczesniej wspomniano : sa zabezpieczenia termiczne od tego. A Ty Miras masz po to wskaznik aby po osiagnieciu 130 stopni nie dawac swojej klaczy jeszcze dodatkowo w palnik na extremum bo Ci jakis kolo na A4 fika :P

    ps
    bede wdzieczny jesli zrobisz pomiar w jakas garówe na dworze przy jakiej stalem predkosci utrzymuje sie np 110 stopni
    Diesel Power
  • -Piotr-
    L&K
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1018
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ONZ

    Konferencją prasową z udziałem Ministra Transportu, Jerzego Polaczka zainaugurowany został Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ONZ. Patronat medialny sprawuje nasza redakcja.

    W poniedziałek, 23 kwietnia rozpoczął się Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Organizacji Narodów Zjednoczonych (The First United Nations Global Road Safety Week) pod hasłem „Wypadek to nie przypadek” („Road safety is no accident”). Jednocześnie będzie obchodzony Europejski Dzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (27 kwietnia, Bruksela).

    W konferencji, która odbyła się w siedzibie oddziału Banku Światowego udział wzięli: Minister Transportu - Jerzy Polaczek, wiceminister - Bogusław Kowalski, Dyrektor KRBRD - Andrzej Grzegorczyk, Prezes Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - Ewa Łabno - Falęcka, Burmistrz Grodziska Mazowieckiego - Grzegorz Benedykciński, Jolanta Biela ze Stowarzyszenia Bezpieczne Miasto Grodzisk oraz przedstawiciele większości firm działających w PRD (m.innymi Agata Szczech z Renault Polska). Bank Światowy reprezentował Jerzy Wojciechowicz.

    O konferencji i tematach na niej poruszanych napiszemy wkrótce osobno, skupmy się na przebiegu PŚTRD.



    W ramach tygodnia planowane są wydarzenia o charakterze międzynarodowym, jak Światowe Zgromadzenie Młodzieży dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (23-24 kwietnia, Genewa) czy Światowe Forum Instytucji działających na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (25 kwietnia, Genewa). Na całym świecie odbędą się też setki lokalnych i narodowych inicjatyw podejmowanych przez rządy, organizacje pozarządowe i międzynarodowe, (ONZ, WHO), sektor prywatny i wszystkich, którym bezpieczeństwo ruchu drogowego (BRD) leży na sercu. Mają one zwrócić uwagę decydentów i społeczeństwa na problem BRD, nadać mu wyższy priorytet oraz zapoczątkować nowe i efektywne działania w kolejnych latach...

    Pierwszy Światowy Tydzień BRD, wzorowany na organizowanych w latach poprzednich przez Europejską Komisję Gospodarczą i Światową Organizację Zdrowia (WHO) Tygodniach BRD, koncentruje się na problemie bezpieczeństwa dzieci i młodych użytkowników dróg (piesi, rowerzyści, motocykliści, młodzi kierowcy i pasażerowie), którzy stanowią grupę najwyższego ryzyka. Ponad 40 proc. wszystkich ofiar śmiertelnych to właśnie osoby do 25. roku życia. Stąd też niezbędne są szerokie akcje społeczne wpływające na świadomość użytkowników dróg, kształtujące właściwe postawy i zmieniające niewłaściwe zachowania w ruchu drogowym.

    Pięć zagrożeń

    Na podstawie światowych danych zlokalizowano pięć najistotniejszych obszarów zagrożeń: nietrzeźwość kierowców, nadmierna prędkość, niezapinanie pasów, brak widoczności (ciemne stroje, brak odblasków) i nieużywanie kasków przez rowerzystów. Odpowiednio do tych pięciu obszarów Światowa Organizacja Zdrowia przygotowała serię plakatów, które ukazują skutki niefrasobliwości, przemawiając do wyobraźni młodych użytkowników dróg. Spójna kreacja będzie przemawiać do ludzi na wszystkich kontynentach.

    Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Polsce

    Głównym koordynatorem organizacji Tygodnia w Polsce jest Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Do obchodów Tygodnia włączyło się wielu partnerów, m.in..: Instytut Transportu Samochodowego, Komenda Główna Policji, Komenda Stołecznej Policji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Żandarmeria Wojskowa, Związek Harcerstwa Polskiego, PCK, Straż Pożarna, Telewizja Dziecięca Jetix Play, Mc Donald’s Polska oraz Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne.

    Szczególną rolę w tych działaniach odgrywa współpraca KRBRD z Partnerstwem dla Bezpieczeństwa Drogowego, działającego pod patronatem Banku Światowego i organizacji międzynarodowej Global Road Safety Partnership w Genewie.

    Kampania dotycząca pięciu zagrożeń

    Odpowiednio do pięciu zagrożeń zdefiniowanych przez Światową Organizację Zdrowia Partnerstwo zaadaptowało serię plakatów przygotowanych przez WHO, które ukazują skutki niefrasobliwości, przemawiając do wyobraźni młodych użytkowników dróg.

    I Forum Bezpieczeństwa Drogowego w Warszawie

    26 kwietnia w siedzibie Banku Światowego w Warszawie, odbędzie się I Forum Bezpieczeństwa Drogowego „Wypadek to nie przypadek. Młodzi użytkownicy dróg grupą szczególnego ryzyka”. Gościem honorowym Forum jest Jerzy Polaczek, Minister Transportu RP i Przewodniczący Krajowej Rady Bezpieczeństwa Drogowego.

    Forum zostało zainicjowane przez Partnerstwo celem stworzenia szerokiej platformy dyskusji społecznej na temat bezpieczeństwa drogowego w Polsce. Pierwsza edycja Forum obejmuje dwa panele dyskusyjne. Pierwszy panel „Młodzi kierowcy grupą szczególnego ryzyka: statystyka, regulacje prawne i plany zmian.” poświęcony jest status quo i planowanym zmianom prawnym zorientowanym na poprawę bezpieczeństwa, zwłaszcza w odniesieniu do grupy szczególnego ryzyka, jaką stanowią młodzi kierowcy.

    W dyskusji wezmą udział przedstawiciele Ministerstwa Transportu, inicjujący i opracowujący zmiany prawne, Policji oraz Colin Stacey, ekspert ds. bezpieczeństwa drogowego OECD. Panel drugi, pt. „Karać czy wychowywać? Jak zmienić świadomość i zachowania młodych kierowców?”, ogniskuje się wokół dylematu: karać czy wychowywać, czyli jak skutecznie i trwale zmieniać świadomość i zachowania młodych użytkowników dróg. Wśród panelistów znajdą się m.in. politycy różnych opcji, eksperci ds. komunikacji społecznej i BRD oraz dziennikarze. Celem debaty na Forum jest nie tylko wymiana opinii, ale przede wszystkim sformułowanie najlepszych propozycji zwiększających bezpieczeństwo na drogach. Kolejne edycje Forum organizowane będą przez Partnerstwo co rok na wiosnę.




    roadlook.pl
    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
    O III czarna liftback - reaktywacja

    Komentarz

    Pracuję...